Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Min Nestlé Club FAQ

1. Nestlé poengshop

2. Klubben generelt

3. Juridiske vilkår

4. Kjøps- og leveringsbetingelser


1. Nestlé poengshop

Når og hvorfor stengte Poengshoppen?
Poengshoppen stengte 27. Juni 2017. Vi stengte Poengshoppen fordi vi tror at vi kan være til større nytte for foreldre i Norden ved å fokusere på ernærings- og foreldreråd.

Kan jeg forsatt bruke poengene mine?
Den siste dagen for å bruke poengene var 27. Juni 2017. Etter denne datoen kan du dessverre ikke løse inn poengene.

Har dere informert om stengingen på forhånd?
Vi meddelte alle våre medlemmer og alle forbrukere som er tilmeldt våre nyhetsbrev, om avviklingen i nyhetsbrev fra babyklubben vår hele tre måneder før vi stengte Poengshoppen. Vi sendte ut e-postmeldinger på følgende datoer:

• 1. e-post 29. mars 2017
• 2. e-post 28. april 2017
• 3. e-post 8. juni 2017

Hvorfor kan jeg ikke se min poengsaldo, og kan jeg fortsatt bruke poengene?
Den siste dagen for å bruke poengene var dessverre 27. Juni 2017. Du kan ikke se resterende poeng eller løse dem inn etter denne datoen.

Kan jeg få vareprøver eller penger i stedet for poeng som ikke er blitt brukt?
Du kan ikke få vareprøver eller penger for ubrukte poeng.

Hva skjer med medlemskapet mitt i Min Nestlé Club?
Medlemskapet ditt forsetter som vanlig, og vi gleder oss til fortsatt å gi deg som forelder interessante tips og råd. Endringen gjelder bare Poengshoppen.

Jeg bestilte en gave og fikk melding om den ikke var på lager. Vil jeg likevel få gaven?
Vi gjør vårt beste for å innfri ønskene til forbrukerne våre og ber dere derfor følge med på lageret. Du er velkommen til å sende oss en e-post, så kan vi se hva vi kan gjøre. Det kommer ikke noen nye gaver siden Poengshoppen stengte 21. Juni 2017.

Hvorfor har jeg fortsatt ikke mottatt min bestilling?
Det tar rundt tre uker før bestillingen blir levert. Hvis du ikke har mottatt bestillingen til den tid, send oss en e-post [email protected], så ser vi på saken.

 

2. Klubben generelt

Er det gratis å være medlem?
Ja, det koster ikke noe å være medlem av Min Nestlé Club.

Hvor gammelt må barnet mitt være for at jeg kan bli medlem?
Min Nestlé Club er for gravide og foreldre med barn opptil 2 år.

Jeg har født før termin. Hvordan endrer jeg barnets alder i klubben?
Når du er logget inn i klubben, kan du se et blått felt oppe i høyre hjørne. Her trykker du på Rediger profil, og deretter har du mulighet til å endre alderen på barnet ditt.

Jeg har flyttet. Hvordan endrer jeg min adresse i klubben?
Oppe i høyre hjørne er et blått felt. Her trykker du på Rediger profil, så får du mulighet til å endre adresseoplysninger m.m.

Jeg får ikke noen bekreftelse
Har du sjekket spamfilteret? Noen ganger blir systemgenererte e-postmeldinger "fanget" av en funksjon som oppfatter den type meldinger som søppelpost. Og hvis du bruker gmail, må du huske å sjekke reklamemappen.

Jeg kan ikke logge inn
Har du sjekket om Caps Lock er slått på på tastaturet? Vær oppmerksom på at passordet må inneholde minst 8 tegn, én liten bokstav, én stor bokstav, ett siffer og ett spesialtegn. Du kan alltid få et nytt passord, det skjer på Logg inn oppe i høyre hjørne.

Jeg har glemt passordet
Du bestiller et nytt passord på Logg inn. Deretter mottar du en e-post med instrukser om hvordan du får et nytt passord. Hvis du ikke mottar en e-post med instrukser, kan det skyldes at du ikke har bekreftet ditt medlemskap via den e-postmeldingen du fikk fra oss da du meldte deg inn i Min Nestlé Club. Uten denne bekreftelsen kan vi nemlig ikke sende deg noen e-post – heller ikke med nytt passord. Prøv å finne e-postmeldingen og bekreft innmeldingen ved hjelp av lenken i meldingen, så kan du bestille nytt passord. Ellers kan du kontakte oss på tlf. 800 80 730 eller på [email protected]

Jeg er gravid igjen og er allerede medlem i klubben. Hva gjør jeg?
Inne på "Rediger profil" er det nederst til høyre en oransje boks som heter "Rediger din profil". Klikk på den og oppdater informasjonen. Men først og fremst: Gratulerer så mye!

Jeg har tvillinger, hva er mine muligheter?
Kontakt våre medarbeidere i Nestlé Barnemat på 800 80 730 eller [email protected]

Hvordan sier jeg opp medlemskapet?
Inne på "Rediger profil" er det nederst til venstre en oransje boks som heter "Meld deg ut". Klikk på den så kommer du til en side der du blir bedt om å bekrefte utmeldelsen. Dine profilopplysninger blir slettet hvis du melder deg ut. HUSK! Poengshopkontoen og eventuelle opptjente poeng slettes også. Før du melder deg ut, bør du derfor sjekke om du har poeng stående som du gjerne vil bruke.

 

3. Juridiske vilkår

Brukervilkår
© Copyright 2013 Nestlé. Med enerett.
Nestlé har opphavsrett til alt materiale på dette nettstedet. Det er bare tillatt å kopiere materialet for ikke-kommersiell bruk og under forutsetning av at hver enkelt kopi inneholder en henvisning til Nestlés opphavsrett slik den er uttrykt her på nettstedet, og at det gjøres klart at materialet kommer fra Nestlé.

Dette dokumentet skal ikke i noen henseende tolkes som en overdragelse av eiendomsrett eller lisensrettighet – underforstått, gjennom passivitet eller på annen måte – til patenter eller varemerker som tilhører Nestlé eller andre. Med unntak av det som uttrykkelig er angitt over, gjelder det samme for opphavsrettigheter som tilhører Nestlé.

Nestlé gjør ikke krav på noen eiendomsrett eller tilknytning til tredjemanns varemerker som eventuelt kan finnes på nettstedet. Hensikten med å nevne tredjemanns varemerker er utelukkende å identifisere de respektive innehavernes produkter og tjenester. Det at Nestlé bruker eller nevner disse varemerkene betyr ikke at vi støtter eller anbefaler dem.

Brukervilkår og personvernpolicy
Nestlé Norge A/S (Nestlé) , Hoffsveien 1A, 0275 Oslo gjør dette nettstedet tilgjengelig for å tilby informasjon til deg.

Ved bruk av dette nettstedet gjelder de vilkårene som er beskrevet nedenfor.

Les brukervilkårene nøye før du bruker nettstedet. Ved å bruke nettstedet bekrefter du at du har lest, forstått og godtatt vilkårene. Du bekrefter også at du godtar Nestlés personvernpolicy, og gir dermed Nestlé rett til å bruke personopplysninger på den måten som er beskrevet nedenfor. Hvis du ikke godtar disse vilkårene, skal du ikke bruke nettstedet.

Nestlé streber etter å følge EU-kommisjonens forslag til retningslinjer for kvalitetsmerking av nettsteder. Kommisjonen har satt opp seks kriterier som Nestlé arbeider med:

• Åpenhet
• Kilderv
• Integritet, sikkerhet, konfidensialitet
• Aktualitet
• Kontaktbarhet
• Tilgjengelighet

Avsender
Nestlé er et konsern med virksomhet innen næringsmidler og har hovedkontor i Sveits. Du finner mer informasjon på www.nestle.com.

www.minnestleclub.no henvender seg i første rekke til privatpersoner som er interessert i barnemat. Nettstedet er i sin helhet finansiert av Nestlé.

Nettstedet er utformet som en tjeneste fra Nestlé. Selv om vi kontinuerlig oppdaterer og forbedrer nettsidene, kan det hende at informasjonen er foreldet.

Lenker
Nettstedet inneholder lenker til andre nettsteder som Nestlé ikke har kontroll over. Selv om Nestlé prøver å lenke til nettsteder som inneholder informasjon som er i samsvar med gjeldende lover og regelverk, kan innholdet på disse nettstedene bli endret uten at Nestlé er klar over det. Nestlé kan ikke på noen måte holdes ansvarlig for innholdet på disse nettstedene eller for tilgjengeligheten til dem.

Ansvar
Du bruker dette nettstedet på egen risiko. Nestlé har ikke ansvar for eventuelle skader som oppstår på grunn av at du har brukt eller ikke har kunnet bruke nettstedet. Nettstedet er tilgjengelig i sin eksisterende tilstand, og Nestlé gir ingen garantier om nettstedets kvalitet eller funksjon.

Immaterielle rettigheter
Artikler og annet materiale samt logoer og varemerker som nevnes eller vises på dette nettstedet er rettslig beskyttet. Artikler, logoer, varemerker o.s.v. kan ikke brukes uten tillatelse av Nestlé og/eller andre opphavsrettsinnehavere.

Nestlé gir deg full rett til å kopiere det materialet som Nestlé publiserer på nettstedet, for personlig, ikke-kommersiell bruk. Kilden (copyright) må imidlertid alltid oppgis og være tydelig tilgjengelig på kopiene.

Konfidensialitet og integritet
Nestlé behandler personopplysninger i samsvar med den norske personopplysningsloven og tar ansvar for de personopplysningene som samles inn på nettstedet.

Nestlé samler ikke inn noen personlig informasjon om deg når du besøker nettstedet uten at du blir gjort oppmerksom på det. Vi samler bare inn og behandler de personopplysningene som vi informerer om på forhånd, og som du frivillig velger å gi til oss, for eksempel ditt navn og din e-postadresse.

Nestlé og/eller våre samarbeidspartnere bruker denne informasjonen utelukkende for å utføre de tjenester du har bedt om. Vi vil ikke gi personlig informasjon videre til tredjemann.

En del av Nestlés nettsider bruker informasjonskapsler, også kalt cookies. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker, lagrer på datamaskinen din. Informasjonskapsler benyttes av mange nettsteder for å gi brukeren tilgang til ulike funksjoner. Informasjonskapsler på vår nettside samler kun inn personlig informasjon som du spesifikt har gitt tillatelse til. Hvis du ikke godtar informasjonskapsler, kan du stille nettleseren inn slik at den automatisk blokkerer informasjonskapsler eller informerer om at en nettside inneholder informasjonskapsler. I nettleseren kan du også slette tidligere lagrede informasjonskapsler. Du finner mer informasjon på hjelpsidene til nettleseren.

Som en service tilbyr vi lenker til andre nettsteder der vi tror at du kan finne interessant informasjon. Nestlés personvernpolicy, som er omtalt på denne siden, dekker ikke disse andre nettstedene. Vi tar ikke ansvar for innholdet på de sidene.

Du har mulighet til å stille spørsmål til oss og be om informasjon. Vi ber deg da om også å gi nødvendig informasjon slik at vi kan kontakte deg i denne forbindelse. Vi bruker personlig informasjon for å utføre de tjenestene du etterspør.

Sikkerhet
Nestlé har truffet tiltak for å sikre at alle opplysninger er beskyttet mot skader ved uhell, og mot forandring av, ulovlig spredning av, eller uautorisert tilgang til informasjon og mot all annen ulovlig behandling.

Korrigering av opplysninger
Du kan når som helst be om å få korrigere feilaktige opplysninger, endre opplysninger som du tidligere har gitt, nekte å ta imot fortsatt informasjon, nekte å ha fortsatt kontakt, og be om å få slettet den personlige informasjonen du har gitt. Forespørsel om informasjon eller rettelse sendes til Nestlé Sverige AB på adressen under.

Nestlé Norge A/S,
Hoffsveien 1A,
0275 Oslo
Endringer av disse vilkårene vil bli publisert på denne siden.

Sist oppdatert 31.01.2014.

 

4. Kjøps- og leveringsbetingelser

Handle på www.nestlebarnemat.no
Når du handler, merker du av de produktene du ønsker å bestille, og legger dem i handlekurven. Varene i handlekurven blir ikke reservert før kjøpet er fullført. Du kan alltid vise, endre eller slette produkter i handlekurven før du går videre til kassen.

Vi leverer bare til Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Registrering
For å kunne foreta en bestilling fra www.nestlebarnemat.no må du være medlem i Min Nestlé Club. I en enkel registreringsprosess ber vi deg registrere navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Du er forpliktet til å gi opplysninger om deg selv som er sanne, korrekte, aktuelle og fullstendige i alle henseender.

Ditt brukernavn er den e-postadressen du oppgir ved registreringen. Passordet du velger, bør være unikt og oppbevares sikkert. Husk å oppdatere opplysningene hvis du flytter eller skifter navn. Det kan du gjøre på Mine Sider på www.nestlebarnemat.no.

Registrer din ordre
Kjøpet er bindende så snart Nestlé har sendt en e-postmelding som bekrefter din bestilling.

Bestilling kan bare foretas på www.nestlebarnemat.no

Priser og avgifter
Varene på www.nestlebarnemat.no kan bare kjøpes med poeng fra Min Nestlé Club, som du samler ved å registrere koder fra Nestlés barnematprodukter og gjennom forskjellige aktiviteter i klubben.

Betaling
Når du bekrefter et kjøp, blir poengsaldoen kontrollert. Hvis du ikke har nok poeng, vil ikke kjøpet bli fullført. Bestillingen er bindende når du trykker på "Bekreft".

Du har alltid tilgang til din poengsaldo.

Ordrebekreftelse
Du får en ordrebekreftelse via e-post så snart du har fullført bestillingen. Vi sender også en e-postmelding når varene er sendt fra lageret vårt.

Endringer i bestillingen
Vi etterstreber å sende bestillingen så raskt som mulig, så husk at du ikke kan gjøre endringer etter at bestillingen er bekreftet. Hvis du finner feil i bestillingen eller ønsker å oppdatere informasjon, tar du umiddelbart kontakt med kundeservice.

Levering og frakt
Velg leveringsadresse når du fullfører bestillingen. Det kan enten være den adressen som du oppga da du registrerte deg i Min Nestle Club, eller en alternativ leveringsadresse, for eksempel hvis du vil ha pakken levert til arbeidsstedet.

Levering skjer normalt innen 3 uker fra den dagen vi har godkjent bestillingen. Men leveringstiden kan variere avhengig av bestemmelsessted.

Vær oppmerksom på at vi kun leverer til hjemme- eller firmaadresser, ikke til postbokser.

Retur
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 kalenderdager etter den dagen varene ble levert. Vi stoler på at du vil behandle produktet og emballasjen med omsorg. Returer som er skadet eller skitne godtas ikke og kan bli sendt tilbake til kunden. I slike tilfeller kan vi nekte tilbakebetaling.

Returer sendes til:
Nestlé Barnemat
Postboks 683, Skøyen
0214 Oslo

Farger
Vi har gjort alt for at fargene på produktene som vises på www.nestlebarnemat.no, skal være så nøyaktige som mulig. Hvis det er forskjeller i fargene på datamaskinen og de faktiske fargene på plaggene, kan dette skyldes fargegjengivelsen til datamaskinen.

Transportgaranti
Hvis du oppdager en skade på pakken før du åpner den, tar du kontakt med våre hyggelige medarbeidere i kundeservice: +46 (0)20 29 92 00.

Minstealder
For å handle på www.nestlebarnemat.no må du være minst 18 år gammel.

Kontakt oss
Vi står gjerne til tjeneste. Hvis du har spørsmål, klager eller tanker om kjøpet, kan du ringe eller sende e-post til oss:

[email protected]
Nestlé Barnemat
Postboks 683, Skøyen
0214 Oslo
Tlf.: 800 80 730.